Jasper in Burlington Vermont

Eerste indruk

Halloo, het is nu woensdag 17 februari 2010 om 8 uur ‘s avonds (bij jullie 2 uur ‘s nachts) en zit nu op de chillbank in mijn huisje! Ik heb het de eerste dagen ontzettend druk gehad en heel heel veel nieuwe indrukken gekregen. Ook nog niet echt veel tijd gehad om jullie te spreken, daarbij komt ook nog dat het hier 6 uur vroeger is. Als ik net thuis ben van mijn stage om 5-6 uur dan liggen er veel van jullie al te maffen. Het is me tot nu toe heel goed bevallen en de meeste dingen zijn hier beter dan ik had verwacht. Ik zit in een lekker ruim huisje in Winooski (ligt tegen Burlington) samen met een andere Nederlandse. De omgeving is hier echt prachtig! Het is 20 minuten lopen naar mijn stage dus dat valt echt super mee. Gisteren en vandaag op het lab geweest, veel nieuwe mensen leren kennen. Ik heb veel jonge collega’s en er zijn volgens mij net iets meer dames, maar dat scheelt in ieder geval niet veel. Mijn stagebegeleider is een Nederlandse post-doc (iemand die research doet nadat hij gepromoveerd is), we hebben nog een Nederlandse professor en een andere post-doc welke uit India komt. Dan hebben we nog een aantal analisten, PhD-students en andere studenten. Eentje is belg en de rest komen geloof ik allemaal uit de VS. Ik kan het goed met iedereen vinden, de sfeer is chill! Mijn opdracht zal te maken hebben met het epithele-mesenchymale transitie (EMT) van longepitheelcellen en dan voornamelijk de signaaltransductieroute er achter, ik heb maandag uitleg gekregen van Jos (mijn stagebegeleider) en het ziet er allemaal interessant uit. Daar komt nog wel een apparte blog over en dan hoop ik het een beetje begrijpbaar uit te leggen. Ik heb de eerste twee dagen vooral veel georganiseerd op het lab. Daarnaast ben ik eventjes bezig geweest met de celcultuur. Ik ga binnenkort al weer snowboarden. Dus gaat echt te gek zo! Ohja, de jetlag is echt fijn. Ik val makkelijk in slaap ‘s avonds en wordt om 6 uur ‘s ochtends al wakker. Zo ben ik lekker fit en als ik actief bezig ben kan ik dat ritme er denk ik wel een beetje in houden. Nou tot de volgende blog, blogs die ik iig geplant heb zijn de woonsituatie en mijn stageproject.

Reacties

Reacties

Cocky

hey lieverd,
fijn dat het huisje zo leuk is, ben zo benieuwd!
gauw foto's plaatsen he?

je stage dat klinkt allemaal heel interessant, alleen je begrijpt: ik snap er alleen de voeg-en lidwoorden van en de rest is voor mij koeterewaals.

leuk dat ook op het lab een gezellige sfeer heerst en HELEMAAL TE GEK dat je van het weekend gaat snowboarden!!

Hihi positief die jetlag voor jou, blijf dan maar in het Hollandse ritme dan zit je goed met die 6 uur tijdsverschil (laat opstaan en laat naar bed op Nederlandse tijden)

hugz n kisses

Judith

Hiii lieve broer :),

Klinkt weer ontzettend leuk en gaaf daar :D! Super dat het zo mooi is! Dat ga ik in Oktober zien :)! Leuk dat het allemaal klikt met die mensen daar.
Volgens mij pas Vermont wel echt top bij jouw :)!

De opdracht die je op je stage gaat doen begrijp ik nog niet helemaal 'epithele-mesenchymale transitie'! Maar ben benieuwd naar de volgende uitleg ;).

Have fun met Boarden ;)! En wat goed je vroege ritme, beetje hetzelfde als ik. Ik slaap ook om half 10 tot kwart voor 6 :P.

Lots of Loveee !!

Saskia

Hai neefje lief,
Superleuk geschreven! (oh en ik snap natuurlijk OOK niks van je stageopdracht maar klinkt allemaal erg interessant). En superspannend allemaal. Ik wacht op je fotos (we vinden fotos van je huisje en omgeving ook heel leuk om te zien).
XX
Liefs uit Hoorn

corrie en sietse

nou jasper dat is en heel verhaal
je kan het goed uitleggen wat je daar doet
ik vraag me alleen af wat je nu gaat onderzoeken is dat ook de richting die je in de toekomst op wil?
ik dacht dat je meer de kant van het forensisch onderzoek op wilde
wat leuk dat je lekker kan snowboarden
doe je dat met studiegenoten?
hier is alles oke hoor ben wel een beetje jaloers best wel gaaf om zo een ander land te ontdekken
veel plezier en tot schrijfs
grtz corrie sietse en de rest

a3

Lieve Jasper, wat ben ik trots op je. Ik vind dat je mooi kan schrijven en volg je op de voet.
Zie je heel snel (mei)
Veel plezier en liefs your daddy. (have fun).

Kees en Marianne van Herwijnen

Hoi Jasper. Nu kan ik je alsnog een fantastische tijd toewensen in de USA. Was te laat met kaartje sturen.
leuk om zo mee te kunnen leven. Geniet ervan hè.

Robert-Jan

Eh Jasper!

Klinkt allemaal lekker!
Meer vrouwen als mannen is iig nooit verkeert ;)
Ben benieuwt hoe het boarden daar is, hier hebben we trouwens ook op 20 min. lopen een mooie borstel baan liggen, zo slecht is het hier dan ook nog niet :s

oioi,
suc 6 R.J.

Ingrid

Hé Japser,

Heel veel succes in de de USA!!
Fijn te horen dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan en zal je blogs volgen!

Succes!

Greets, Ingrid

Arjan

Hé Jasper,

heb ook de weg gevonden naar je blog! Je stage opdracht klinkt in ieder geval lekker, misschien dat wal het wel snapt :D, kan die nog een keer uitleg geven!

Snowboarden klinkt wel relaxte ver weg?
Veel succes daarzo, en slaap nog even lekker door!

Laters,

Arjan

Gerda uit Hoorn

Hoi Jasper,

Klinkt allemaal goed. Als ik de foto's van je "huisje" bekijk vind ik het meer een huis dan een huisje. Heel veel plezier . Je hoeft voor mij niets over je stage opdracht uit te leggen, ik snap er toch niets van.

Gerda

Cocky

hey lieverd!
wat een mooi huis zeg, sjonge!
ik ben bang dat je straks wilt blijven, wat mooi ziet dat er uit!!
kus kus

Barbara

Hoi Jasper, want een prachtige woning heb jij! En ik wilde ook al schrijven dat ik echt he le maal niets begrijp van je onderzoek, maar dat staat al een aantal keer hieronder vermeld zie ik. Ben benieuwd of je het celverhaal straks op een aparte blog helder uit kunt leggen aan ons leken!

Anyway, ik ben ook ooiy weleens in Burlington geweest, want mijn Amerikaanse vriendin Brin heeft in Ithaca gestudeerd en is helemaal gek van Burlington. Schijnt een soort hippie town te zijn, naar Amerikaanse begrippen. IK weet nog dat ik het een allercharmanst stadje vond. Er zijn ook veel studenten, dus ik wacht met smart op je party-verhalen ;-)

Liefs Barbara

Martijn

Hoi Jasper,

Het ziet er echt goed uit... Leuk hor dat je helemaal naar de VS gaat om een stage af te werken. Succes en veel plazier

Aunty Maya

Hello daar die Jasper,

Leuke blog heb je geschreven over je reis, en vind het fijn dat je ons zo op de hoogte houd met alles.
Ja.................. maar helaas is het onderzoek gedeelte een beetje mambojambo voor mij, maar de rest begrijp ik wel hoor.
Enne........ is niet huisje maar Villa ja.
Verder zijn we natuurlijk onzettend blij dat je een goede vlucht hebt gehad, en dat je het super vindt.
Wel weer jammer dat je moet gaan snowboarden hoor.
Maar ja, je moet aan je onspanning denken hé, ik snap dat wel hoor met al die vrouwen om je heen.
Het is of het een of het ander.
Nou knul veel plezier en geniet van alles.

xxxxxxxx en liefs
Maya en de rest van de sluimers natuurlijk.

Ingrid van Gils

Hey hey,

Ik heb net even al je blogs gelezen, zo te lezen hebben je het erg naar je zin.
Fijn om te horen!

Groetjes Ingrid

Thomas

Hey man,

Sas vertelde me over je blog dus ik heb het net allemaal ff snel doorgespit. Gaat allemaal lekker zo te zien en heb je genoeg dingen om te doen/zien. Ben wel jaloers op je dat je ook gewoon naast je stage daar kan boarden, echt te gek man.

Hou ons op de hoogte, ik blijf je blog zeker volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!