Jasper in Burlington Vermont

Nederland en de VS

Hee! De afgelopen maand ben ik voor 3 weken weer even in Nederland geweest en dat was super! Eerst was het wel leuk om weer even mijn ouders te zien voor 4 dagen en dus mooi tijd om te wakeboarden. Daarna hun afgezet op schiphol omdat ze bij mijn zusje op bezoek gingen in Suriname en daarna met haar naar Curaçao. In die tijd veel vrienden weer gezien, lekker bier gedronken o.a. op flevo festival en wezen kitesurfen. Kitesurfen is echt supertof dus volgend jaar wil ik daar zeker mee verder! Alleen helaas mijn zusje en ouders niet meer kunnen zien voordat ik wegging, die hebben nog 2 dagen vertraging (extra vakantie) gehad op Curaçao, maar in iedergeval de hondjes weer gezien.

Het was wel een goede mogelijkheid om thuis te vergelijken met mijn andere thuis. Nederlands bier is echt heerlijk. Ons brood, kaas en koffie vind ik ook superlekker. In de VS vind ik de pizza wel superlekker, hier haal je na het uitgaan in plaats van shoarma een punt BBQ chicken, jummie. Je kunt hier ook lekker uit eten. Ik heb meestal wel Canadees bier op voorraad namelijk Labatt Blue, mijn favoriet onder de grote merken hier. Ze hebben hier in Burlington wel een hoop kleine brouwerijen en sommige restaurants of barretjes brouwen hun eigen bier. Binnenkort wil ik nog een rondleiding door de Magic Hat brouwerij doen, het is zeker de moeite waard om hun ‘number 9' te proberen.

De culturele verschillen zijn ook wel goed te merken. Als je hier naar een feestje gaat word er vaak van je verwacht dat je je eigen drank mee neemt (bij de uitnodiging staat dan: BYOB oftewel Bring Your Own Booze). De mensen zelf vind ik wel een beetje oppervlakkig, als ze daar zeggen 'best friend' kun je dat vertalen in 'vriend' of als iets 'amazing' is dan is het 'aardig leuk'. Alhoewel ze dus wel overdreven aardig kunnen doen moet je daar dus niet veel van ze verwachten. Je kunt hier met de mensen wel makkelijk er op uit gaan, in de winter zit ik zo in de bergen en ik ga nu een voetbaltournooi doen met de UVM enz. Morgen naar mijn eerste wedstrijd met ons team 'The Flying Dutchman'.

Reacties

Reacties

Cocky

hey 'amazing friend' (en ik méén het!)
ik mis de foto's van je 'rafting' weekend.
xoxoxo

Jasper

ja komt wel ik moet er nog 3 blogs tussenvoegen ofzo anders krijg ik mijn cruciale studiepunt niet

Judith

Leuuukk om weer wat van je te lezen liefste broer :D!! Zin in Oktober, dan kan ik je eindelijk weer zien. Ga je leuk dingen plannen voor Burlington? Hoorde van mam
over een Ben en jerry factory en die brouwerij is Miss ook leuk. Ik hoor t wel, jij bent de Gide!! Xxxxxxx

Jesse

Hey Jasper,

Goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad in nederland.
Ik vond het ook zeker leuk om je weer eens gezien te hebben;)

Jesse

Ed Plazier

Hee hallo,

Hier in Nederland maar komen watersporten? (wake & kite)
BYOB ik kende alleen de vertaling "Buy Your Own Beer!" hahaha

Groet Ed

Maya Sluimer

Hé amazing cousin, and i mean it tooooooo,

Jammer dat ik je niet gezien heb, in die 3 weken.
Hoorde het wel van Steef, maar dacht dat hij teveel had gedronken in de candell. hihi
En daarna moest je alweer terug.
die BYOB zet ik voortaan ook maar op de uitnodigingen van feestjes, dat scheelt!!!!!!!!!

xxxxx cu aunty Maya

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!