Jasper in Burlington Vermont

New York City

Groot.
Dat is het eerste wat opvalt aan deze stad. Met Judith en Sarah ben ik Manhattan wezen verkennen. Eenmaal aangekomen op La Guardia airport ben ik direct langs het hotel gegaan. Onderweg nog genoten van een metro optreden precies zoals je wel eens op youtube zit. Deze mevrouw had een zaag aan een speaker verbonden en daarmee maakte ze muziek door er met een stok overheen te schuren. Wel erg grappig om te horen. Verder door die straten gelopen en dan lijkt het net alsof je in de filmwereld loopt. Dat soort straten en gebouwen herken ik nu ook vaak op TV. Omdat Judith en Sarah er nog niet waren heb ik zelf nog wat rondgelopen, even bij Rockafeller Plaza langsgeweest waar ze een schaatsbaan geïnstalleerd hebben.
'S Avonds met de meiden naar Times Square geweest, Het was wel erg groot maar alles is makkelijk te vinden aangezien de straten op volgorde zijn genummerd. De drukte op times square viel eigenlijk nog best mee, je kon er gewoon zitten op aan die openbare stoeltjes. Verder erg herkenbaar natuurlijk die grote schermen met reclame. Verder nog wat rare gasten in kostuums. De empire state building nog op gegaan waar we toevallig in de lift stonden met een paar uit Sliedrecht. Het uitzicht kun je wel op de foto's zien. Later deze maand heeft een vriend uit Burlington hier zijn vriendin nog ten huwelijk gevraagd!
Er zijn verder wel lekkere pizza's te krijgen en een hoop van die hotdogstandjes. Maar echt goede pizza is wel moeilijk te vinden, een hoop dingen die er goed uit zien zijn zogeheten tourist traps. De M&M winkel en Toys ‘n Rus zijn zo debiel dat het toeristenattracties zijn geworden. Met de bus hebben we nog een groot gedeelte van manhattan gezien zoals Chinatown, Harlem, Central Park. Nog gestopt bij het National museum of american history. Wel herkenbaar uit die film waar het helemaal tot leven komt. En nog op de foto geweest met Obama enzo in Madame Tussauds. Helaas voor de financiën niet de ballen van het stier aangeraakt, maar we zijn er wel langs gereden. Het statue of liberty was ook wel mooi om van dichtbij te zien, LIBERTY!!

Judith

It was Amaaazing!! Xxx