Jasper in Burlington Vermont

Black river bay

Een tijdje terug ben ik voor de verjaardag van Becca wezen kamperen en wildwater raften in Black river bay. Becca is een grad-student aan de UVM en ik ben eerder al eens wezen klimmen met een vriend van haar. Joanne van het snowboarden was er ook bij en verder nog een hele aanhang van mensen die ik niet kon. Black river bay ligt aan de noord-oost zijde van lake ontario en daaruit stroomt een riviertje die een heel end verder toevallig uitkomt in de Adirondacks en Barneveld waar we eerder zijn geweest. In Black river bay campgrounds hadden we een eigen veldje waar we met een stuk of 15 stonden te kamperen. Zaterdag ochtend zijn we wezen wildwater raften. Ik zat met nog 5 anderen en een instructeur in die raft. Een hoop hadden hun eigen kayak bij en zijn daar mee gaan spelen. De omgeving en het weer was echt supermooi en ons raftteam was ook lachen. Zo hadden we onze kreet: 'ooOOH SHIT!'. In het begin werden allerlei dingen uitgelegd over wat je zou moeten doen als je uit de raft valt. In rustige gedeelten kun je terug zwemmen of gooien ze een touw naar je. Bij wilde gedeelten werd er van de voren gezegd of je beter kon blijven liggen met je voeten hoog of naar een van de kanten zwemmen. Al die uitleg over dat vallen maakte het wel spannend, maar achteraf als je geen domme fouten maakt is het wel makkelijk om te blijven zitten, ik ben er dus ook niet per ongeluk uitgevallen. De stroming was deze dag helaas niet zo hard, maar er waren wel een aantal stukken bij die echt kick waren. Bij een aantal plekken waar het water snel naar beneden ging kon je via de zijkant ook terugvaren en in de kolk blijven hangen. Met ons groepje hebben we daar wel zo gek mogelijk gedaan, we gingen allemaal in het puntje van de boot zitten en daardoor werd ik met 2 anderen in de kolk gedrukt en onder de boot door gezogen, tof!

Die avond was er een themafeestje van de rafting organisaties in Watertown, 10 dollar onbeperkt bier en een bandje. Een beetje vaag thema wel dat was 'gramps and tramps' oftewel oudjes en sletjes. Ik heb gewoon een paar bretels gedaan en nog wel gelachen over hoe een vriend van mij in een paar vuilniszakken was gegaan. Ze hebben wel meer van die themafeestjes daar gehad zoals 'alles behalve kleren', dat leverd wel wat creatieviteit op zoals sealfolie of kartonnen kleding enzo. Uiteindelijk had ik wel de bus terug gemist naar black river bay campgrounds maar gelukkig was er nog 1 iemand van UVM die voor mij een slaapplek regelde en een ritje terug 's ochtends!

Reacties

Reacties

Cocky

haha! echt wel weer wat voor jou om de bus te missen natuurlijk en och slapen kun je overal, ook op de grond toch?
wil wel wat foto's van alles behalve kleren, maar begrijp dat dat een andere keer was en censuur natuurlijk ;-P

Judith

Leeukk tripje broer :)!! Echt wat voor jouw ook. Nog 2 weken en 2 dagen :D!!!!!! Dan ben ik er!

Xjes je zusje

Robert-Jan

Eh Jasper!

Vet kicke! ik wil ook, ik wil ook!

Cocky

hey Jasper, ik w88 nog op de foto's!! ;P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!