Jasper in Burlington Vermont

Sippin' on some sunshine

Maandag met mijn collega's een middagje vrij genomen om naar het strand te gaan. Daar met zijn allen gelunched en in de zon gezeten. Het is een gezellig werkgroepje en we gaan wel vaak wat eten of samen uit. Ze hebben het de laatste maand wel druk gehad met examens enzo. Ik heb mijn tijd dus ook meer met andere mensen gespendeerd. Mijn werktijden op stage zijn noga l flexibel. Ik heb ongeveer 2 keer per week een meeting, verder moet ik gewoon mijn experimenten plannen en werk ik 40 uur per week, maar het maakt niet uit wanneer ik dat doe. Zo kan ik wel veel dingen doen in mijn vrije tijd. Soms ga ik tussen het werk door even naar het centrum. Verder kan ik de meeste avonden en in het weekend wel op stap. Alleen af en toe de was, vaat, boodschappen enzo doen. Veel tijd om leuke dingen te doen dus.

Ongeveer 6 weken geleden was ik in een bar en raakte ik in gesprek met een groepje ‘med-students' (arts studenten). Dat was wel gezellig dus kwam het er van dat ik met hun het weekend daarop ben uitgeweest. Toen waren er met hun nog 2 vrienden van hun mee, met één van hun klikte het ook wel goed, ze heet Emily. De volgende dag ben ik met twee van haar vrienden naar het meer geweest. Zij en haar vriendin zitten in de fotografie en hun camera's zijn ook echt mega groot. Ze houden er stiekem ook wel van om er mee gezien te worden. Ik ben met haar wezen poolen en naar de film geweest. Ook een dagje naar ‘shelburne farms' geweest met een aantal vrienden van haar. Het is een openluchtmuseum met een typish vermonts landschap, boerderij, villa en kiezelstrand. Via haar nog een aantal mensen ontmoet die mij uitgenodigd hebben voor een reisje naar Boston, de stad waar ze zijn opgegroeid. Boston is de thuisbasis van het ijshockeyteam ‘Boston Bruins' en het honkbalteam ‘Boston Red Sox'. De spelers van die teams komen uit New England, het gedeelte van de VS waar Vermont ook toebehoord. Dit zijn een beetje mijn teams geworden. Er lopen hier ook wel een hoop yankee fans rond, daar moet je dus niks van hebben. Het WK voetbal zit er ook weer aan te komen, dus moet ik mijn oranje spullen weer uit de kast halen! De wedstrijden zijn wel erg vroeg hier vanwege het tijdsverschil dus dat is een beetje jammer.

Nu zijn mijn ouders hier en dit weekend ben ik een road trip aan het doen. Daar komt de volgende keer een verslag over.

Reacties

Reacties

Judith

Leuk leuk leuk :D!! Klinkt als genieten daar broer. Ik kan niet wachten tot Oktober. Have fun with mum and dad.

Bye bye kusjes je kleine zusjeee xxx

Arina

Leukleuk:)
Veel zon daar? Hier dit weekend wel:)
Hebben je ouders het ook naar hun zin enzo?
Succes nog verder en spreek je wel weer! xxx

Saskia Hoorn

Dat klinkt goed Jasper! Veel plezier!! En wel blijven juichen voor nederland he..

Daan Mevius

Hey Jasper,

Ik ben vandaag langs Ans gegaan om te kijken of zij nog ideen had voor stageplekken in het buitenland. En zij kwam met het idee om jou ff te contacteren. Dus bij deze :). Zou jij aan Jos de Laat kunnen vragen of hij nog een plekje weet voor een student Biotechnoloog, liefst 4.5 maand onderzoeks project + 4.5 maand onderzoek in combinatie met marketing, wel binnen de biotechnologie.

Als je hiertoe gelegenheid ziet zou ik het supervinden, zoniet laat het dan ook ff horen dan kan Ans zelf contact op nemen met Jos.

Groeten uit nederland
~Daan Mevius (daanmevius@hotmail.com)

Cocky

hoi lieverd,
nou we zijn al weer bijna 2 weken thuis, maar ik mis het mooie Vermont en vooral jou natuurlijk! het was heel leuk om te zien hoe je woont, werkt, stage en vrije tijd: helemaal leuk daar!
xoxo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!