Jasper in Burlington Vermont

Bezoek en rondreis met mijn ouders

Mijn ouders waren hier vorige maand om tien dagen met mij in de VS door te brengen. Daar zal ik het deze blog over hebben. Ik heb de foto's van die periode in een album geplaatst, dus daar kan je de highlights zien! De eerste paar dagen heb ik ze wat van de directe omgeving laten zien zoals' church street' en ‘north beach' en nog een rondleiding op het lab. Het was fijn ze weer eens te zien. Vrijdag zijn we vertrokken om een rondreisje te maken door de Vermont, New York en Canada.
Het plan was om onderweg naar Montreal een scenic drive door Vermont te nemen. We zijn over de eilanden van Lake Champlain gereden en daarna de noordelijke bergen van Vermont doorgereden. Zo is het wel duidelijk geworden waarom ze Vermont ‘the green mountain state' noemen, het was er nogal groen met veel bergen. In de stad Montreal aangekomen hebben we een hotel genomen en zijn we in het centrum een vieze hamburger wezen eten. Het is wel een mooie stad en lijkt qua architectuur wel veel op Parijs. Het centrum was wel gezellig met allerlei straatartiesten enzovoorts. Het lijkt me wel leuk om daar terug te komen met een groep jongelui sinds er vaak festiviteiten zijn, voor ons was een halve dag genoeg. De volgende dag zijn we langs het noorden van lake Ontario naar Niagara Falls gereden, een behoorlijk grote afstand. We zijn Niagara Falls voor het eerst 's avonds gaan verkennen. Je loopt daar eerst door het stadje wat echt een kermis is. Het staat er vol met spookhuizen, casino's en een reuzenrad. Er zijn twee watervallen, de Amerikaanse en de Canadese met ertussen een eiland. De eerste is recht en de tweede is in een hoefijzervorm. Al met al wel een indrukwekkende ervaring dit wereldwonder gezien te hebben. We hebben de watervallen nog extra goed kunnen zien door er met een boot langs te varen, midden in dat Canadese geval wordt je flink natgeregend.
Op de terugweg zijn we door het natuurpark Adirondacks gereden. We zijn hiervoor eerst wezen overnachten in het dorpje Barneveld in New York, wat naast het dorpje Holland Patent ligt. In Barneveld is er een cafeetje welke vol met plaatjes en beeldjes van kippen staat, ze hebben dus een beetje aan de Barneveldse sfeer gedacht. De Adirondacks is wel een leuk natuurgebied om te kanoën ofzo, hiken zat er echter niet in want deze tijd word je opgegeten door de muggen.
Eenmaal in Burlington teruggekomen hebben we nog lekker gegeten bij American Flatbread. Daar maken ze een soort pizza met allerlei verse lokale ingrediënten. Je besteld hier een pizza of twee en dan kun je dat samen opbikken. Verder nog een beetje wezen chillen op het strand en Mount Philo beklommen met een mooi uitzicht op het meer. Vrijdag afscheid genomen van mijn ouders op het vliegveld. Die zijn nog een paar dagen in New York City verbleven. Weer een leuke tijd met hun doorgebracht, tien dagen was wel oke, nu weer lekker mijn eigen gang gaan.

Cocky

hihi!
leuk geschreven, vooral dat die 10 dagen wel oke waren! 10 maanden is anders een lange tijd Jasper.
wij hebben er ook van genoten en vonden het fijn om je weer echt "live" te zien i.p.v. via de webcam.
xjes

barbara

leuk! wat hebben jullie veel gedaan en gezien in die 1o dagen. Je vergeet er wel bij te vermelden hoeveel jullie nou eigenlijk gereden hebben, want al lijkt het op de kaart dichtbij, het is volgens mij aardig ver allemaal.
En Cocky, door die reislustige kids van jullie zien jullie nog eens wat :-)

gerda

Hoi Jasper,

Ik zit maar steeds op een uitnodiging te wachten om ook langs te mogen komen maar ik moet het doen met het reisverslag. Ook leuk natuurlijk.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt, ik denk dat je moeder het moeilijk vond om weer terug te gaan, hahah.

Judith

Liefste Broer! Leuk om te lezen. Jullie hebben inderdaad veel gezien, leuk. De foto van pap tijdens het 'hiken', toen hij de muggen om zich heen weg sloeg, is erg komisch!! Leuke foto's verder! Kan niet wachten tot oktober, dan gaan we lekker in Burlington chillen :).

Ps check je mijn reisdagboek ook even ;), link staat op me Hyves! Xxxxx liefs

Joop

Hey Jasper,
Met veel interesse je verhaal gelezen en de foto's had ik al bij je ouders gezien. We zijn helemaal bijgepraat door ze. Als ik die foto's weer bekijk is Amerika het land van de 1000 en 1 mogelijkheden, van uitersten. Maar wel indrukwekkend. Het ga je goed tot horens.
Groet, Joop.

Jesse

Hey Jasper,

Mooi verhaal. Je hebt daar echt een enorm mooie natuur als ik de foto's moet geloven!
Leuk dat je ouders langs gekomen zijn.
En succes met je onderzoek.

Jesse